SMS-utskick är ett kraftfullt och kostnadseffektivt verktyg när det genomförs korrekt. Det största skälet till att kostnaden ibland blir hög är att man skriver för långa meddelanden.
För att halvera kostnaderna jämfört med om du skriver ett lite längre meddelande, så bör du sträva efter att hålla dina meddelanden inom 160 tecken, vilket är gränsen för ett enda SMS. Skapa korta, direkta innehåll med en tydlig uppmaning till handling. Varje tecken räknas!
Använd samtidigt förkortningar och URL-förkortare sparsamt för att behålla professionalism. Mät framgången genom analys och testa dig gärna fram till vad som fungerar bäst. När du har gjort ett lite större antal utskick kan du återanvända upplägget på dina mest välpresterande meddelanden i framtida utskick.
Genom att bemästra konsten att skicka kärnfulla meddelanden med få tecken så kan du minska kostnaderna och maximera engagemanget, vilket gör din SMS-marknadsföringsstrategi framgångsrik!